10 wskazówek na idealną wizytówkę
Nieważne jaki prowadzisz profil działalności, posiadanie wizytówki jest koniecznością do podtrzymywania kontaktu z klientem i reklamowania swojego produktu (blog, sklep, itd.).
Jest to rodzaj reklamy, która była jeszcze przed Fecebookiem, Nasza-Klasą i nadal jest podstawową formą promowania siebie i swojej marki.
No, ale po co? – przecież mam konto na Facebooku.
Posiadanie wizytówki:
- pozwala poczuć się pewniejszym siebie,
- podczas rozmowy z klientem mając wizytówkę wyglądasz jeszcze bardziej profesjonalnie,
- budujesz/umacniasz swoją markę osobistą, produkt, usługę,
- koniecznie musisz mieć wizytówkę w takich miejscach jak konferencje, eventy – networking
- jest jak mini CV – skoncentrowana porcja informacji o Tobie, doświadczeniu zawodowym, kompetencjach itd.
Co należy wziąć pod uwagę tworząc wizytówkę?
1. Koncept
- ustalenie designu, czcionki i kolorów – zależy od tego jaki profil dzielności prowadzisz (jeżeli jest to kancelaria adwokacka – pastelowe kolory czcionki nie bardzo będą pasować do tego profilu działalności),
- Twoja wizytówka musi współgrać z designem Twojej strony internetowej, Twojego bloga,
- nie przetłaczaj karty zbyt dużą ilością kolorów (jestem zwolenniczką używania dwóch, maksymalnie trzech kolorów).
2. Zdjęcie
Ile posiadasz wizytówek osób, których nie pamiętasz z wyglądu?
Umieszczanie zdjęcia na wizytówce jest dobrym pomysłem, ale nie obowiązkowym. Z całą pewnością Twoja wizytówka pozwoli Ci się wyróżnić i zostaniesz dłużej w pamięci. Jeśli zdecydujesz się na umieszczenie swojego zdjęcia pamiętaj, żeby wybrać te w wysokiej rozdzielczości.
3. Dwustronna czy jednostronna?
Zdecydowanie jestem za tą pierwsza opcją (dwustronną), ponieważ pozwala na podanie więcej informacji o Twojej działalności i kwalifikacjach. Zawsze proponuje, aby na drugiej stronie wizytówki przedstawić np. zakres obowiązków, Twoje kompetencje np. grafika, reklama, copywriting, doradztwo, sprzedaż itd. Należy pamiętać, aby nie zapełnić wizytówki zbyt dużą ilości treści – inaczej wizytówka będzie nieczytelna. Pozostawiając na niej trochę wolnego miejsca, odbiorca będzie mógł napisać na niej informację dotyczącą spotkania np. kiedy się widzieliście, wydarzenie, itp.
4. Stanowisko
Wiele osób, które prowadzi więcej niż jedną działalność zastanawia się jaki zakres obowiązków/kompetencji wpisać. Moim zdaniem warto wymienić wszystkie swoje obszary działań w kolejności zgodnej z Twoimi priorytetami. Należy wymienić jako pierwsze te kompetencje/zawody, które są lub chcesz, aby były najważniejsze.
5. Dane kontaktowe
Bezwzględnie podaj Imię i Nazwisko/Nazwę, numer telefonu, adres strony www, adres email, namiary na inne profile społecznościowe.
6. QR kod
Co to jest QR kod? Jest to mały kwadracik przypominający kod kreskowy produktu znajdujący się na każdym opakowaniu artykułu. Za pomocą smartfona i wgranej do niego aplikacji można skanować kod, który kieruje nas do strony internetowej, fanpage, bloga.
Umieszczając kod QR na wizytówce, za sprawą odpowiedniej aplikacji można będzie szybko połączyć się z Twoją stroną internetową.
*Więcej informacji jak stosować QR kod w komputer świat
7. Cytat
Posiadasz myśl, cytat, którym kierujesz się tworząc biznes lub pomaga Tobie w życiu? Możesz opublikować go na wizytówce. Dzięki temu to co mówisz i myślisz nabierze personalnego wymiaru.
Infografika http://theultralinx.com/2012/05/how-to-design-business-card.html
8. Rozmiar wizytówki i materiał
Klasyczny rozmiar wizytówki to 90×50 (mm), ale tak naprawdę rozmiar wizytówki zależy od efektu jaki chcesz osiągnąć. Istnieje jednak ryzyko, że drukując wizytówkę w niestandardowym wymiarze może nie zmieścić się później do wizytownika.
Nie baw się w drukowanie wizytówek w domowym zaciszu. W ten sposób można zepsuć nawet najlepszy projekt wizytówki. Jeżeli chcesz, aby wizytówka wyglądała profesjonalnie – wydrukuj ją u profesjonalistów.
9. Papier
Jeżeli chodzi o materiał wykonania to jest ich sporo na rynku (foliowane, kredowe, tłoczone, bawełniane) – wszystko zależy od budżetu i oczekiwanego efektu.
10. Określ swój cel
Z doświadczenia wiem , że stworzenie idealnej wizytówki nie jest takie proste. Najważniejsze aby zadać sobie pytanie po co jej potrzebujesz ? Co chcesz przekazać (sprzedać), Co chcesz osiągnąć ?
„Wizytówki” jest to temat rzeka 🙂 Mam nadzieje , że choć te kilka wskazówek pomoże Tobie na stworzenie idealnej „business card”.